1.1. Відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах емітенту
# 1. Відкриття, ведення та закриття рахунків у цінних паперах
# 1.1.Відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах емітенту
Учасники: | Центральний депозитарій, емітент |
---|---|
Послідовність виконання операції: | 1. подання емітентом відповідного пакета документів; 2. верифікація розпорядника (-ів) рахунку (рахунками); 3. реєстрація та перевірка Центральним депозитарієм наданих емітентом документів; 4. відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах / відмова у відкритті рахунку (рахунків) у цінних паперах із зазначенням причин відмови. |
Термін виконання: | протягом трьох робочих днів з дня надання всіх необхідних документів та виконання всіх умов, що необхідні для відкриття рахунку (рахунків) відповідно до вимог Правил та Регламенту, та за умови укладення відповідного договору. |
Для відкриття рахунку (рахунків) емітент має надати до Центрального депозитарію документи для відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах. Зокрема, розпорядник(-и) мають пройти процедуру верифікації в Центральному депозитарії.
Для проведення верифікації кожен розпорядник рахунку повинен особисто надати до Центрального депозитарію:
- паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів;
- документ про місце проживання/тимчасового перебування в Україні фізичної особи розпорядника (розпорядників) рахунку, якщо документ, що посвідчує особу, не дає можливості його визначити;
- документ, що засвідчує присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків розпорядника (розпорядників) рахунку, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, чи номер паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
Копії вищезазначених документів виготовляються уповноваженим працівником Центрального депозитарія та засвідчується підписами уповноваженого працівника Центрального депозитарія та фізичної особи – власника документа як такі, що відповідають оригіналу (додатково на копіях зазначається дата їх виготовлення).
Для відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах емітент надає Центральному депозитарію такі документи, засвідчені у відповідності до вимог цього Регламенту, якщо не зазначено інше:
заяву на відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах (Додаток № 2);
анкету емітента (Додаток № 4) подається у 2-х примірниках;
згода суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних (Додаток № 9) підписується всіма особами, що зазначені в анкеті;
копію зареєстрованого установчого документа з усіма зареєстрованими змінами та доповненнями або, у випадку здійснення державної реєстрації установчого документа після 01.01.2016 – копію опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, або лист в довільній формі, що містить код реєстраційної дії на порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України (за умови фактичної наявності електронних копій відповідних документів у он-лайн сервісі ЄДР).
Положення юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчий документ не подають.
довіреність (-і) розпорядника (розпорядників) рахунку (Додаток № 8);
Надається оригінал або копія довіреності для кожного розпорядника рахунку, видана та підписана керівником емітента або іншою особою, уповноваженою на це установчими документами юридичної особи, і засвідчена печаткою емітента (у разі використання печатки), якщо розпорядником рахунку є особа, яка не має права діяти від імені емітента без довіреності.
картку із зразками підписів та відбитку печатки (Додаток № 7). Картка повинна містити зразки підписів розпорядника (розпорядників) рахунку, особи (осіб), яка(- і)) має(-ють) права діяти від імені емітента без довіреності, та відбиток (відбитки) печатки (печаток) емітента (у разі використання печатки).
У разі невикористання емітентом печатки, картка із зразками підписів розпорядників рахунку у цінних паперах засвідчується нотаріусом чи посадовою особою, яка відповідно до законодавства має право на вчинення таких нотаріальних дій.
Картка із зразками підписів та відбитку печатки (у разі наявності) може оформлюватись окремо щодо кожного розпорядника рахунку або шляхом відображення інформації про розпорядників та зразків підписів всіх розпорядників рахунку в одній картці.
Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади України, визначені Указом Президента України від 09.12.2010 №1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади", подають картки, у яких справжність підписів їх представників засвідчено підписами керівників і головних бухгалтерів цих органів. У картку включається зразок відбитка печатки юридичної особи (у разі використання печатки).
копії документів, що підтверджують призначення на посаду осіб, що мають право діяти від імені емітента без довіреності,
Центральний депозитарій має право додатково витребувати документи (копії, витяги) для підтвердження терміну/строку дії повноважень особи, яка має право діяти від імені емітента без довіреності.
Якщо термін/строк дії повноважень, встановлений установчими документами (чи документами, які підтверджують факт призначення або обрання на посаду особи), закінчився, а особа продовжує виконувати свої повноваження, в такому випадку в анкеті емітента необхідно вказати термін/строк дії повноважень - «до моменту припинення повноважень». Додатково емітент повинен надати Центральному депозитарію лист щодо підтвердження чинності повноважень особи, яка має право діяти від імені емітента без довіреності. Лист складається в довільній формі, засвідчується у відповідності до вимог цього Регламенту , в листі вказуються: реквізити документа, які підтверджують факт призначення або обрання на посаду; термін/строк дії повноважень, встановлений установчими документами (чи документами, які підтверджують факт призначення або обрання на посаду особи); підтвердження того, що уповноваженим органом емітента не приймалось рішення щодо призначення особи на новий строк чи про призначення/обрання на цю посаду іншої особи; підтвердження того, що особа продовжує виконувати повноваження після закінчення встановленого строку та зобов’язання емітента надати до Центрального депозитарію документи щодо внесення змін в анкету рахунку у разі прийняття уповноваженим органом емітента рішення щодо призначення особи на новий строк чи про призначення/обрання на цю посаду іншої особи.
опитувальний лист - юридичної особи – резидента (Додаток № 14);
схематичне зображення структури власності (за умови багаторівневої структури власності);
Щодо кожної фізичної особи, зазначеної в структурі власності, – вказується її ПІБ, частка в статутному капіталі; якщо така фізична особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером) – додатково зазначається країна її постійного місця проживання та дата народження. Щодо кожної юридичної особи, зазначеної в структурі власності, вказується її реєстраційні дані, інформація про засновників (фізичні та/або юридичні особи), частка в статутному капіталі.
копію платіжного доручення про сплату авансового платежу.
Центральний депозитарій реєструє наданий пакет документів у порядку, визначеному внутрішніми документами Центрального депозитарію, та здійснює його перевірку на:
- відповідність вимогам законодавства;
- наявність документів у повному обсязі;
- відповідність даних в наданих документах даним он-лайн сервісу ЄДР;
- правильність заповнення.
У разі наявності зауважень до наданих емітентом документів, Центральний депозитарій відмовляє у відкритті рахунку (рахунків) та надає емітенту лист-відмову із зазначенням причин відмови у спосіб, визначений клієнтом в анкеті емітента.
У випадку відсутності зауважень до наданих емітентом документів, Центральний депозитарій виконує дії щодо відкриття емітенту рахунку (рахунків) у цінних паперах. Після виконання процедури відкриття рахунку (рахунків) Центральний депозитарій надає емітенту довідку про відкриття рахунку в цінних паперах. Даний документ є підтвердженням відкриття рахунку (рахунків) у цінних паперах.